Monday, July 25, 2011

185 聆听温柔之声 According to Thy Gracious Word

185 聆听温柔之声 According to Thy Gracious Word

1今来救主耶稣面前
聆听温柔之声
时时默想替死之恩
时时记念我主

2为你为我主体破碎
成为属天粮食
我今接受立约之杯
为要记念我主

3岂能忘记客西马尼
看见善恶冲突
伤痛使你流汗如血
焉能忘记我主

4主背十架往各各他
我眼单单看主
上主羔羊完全献上
我怎不记念主

5岂能忘记主受痛苦
完全为了爱我
只要一气一息在身
都要记念我主

6精力将尽大限将临
记忆渐不灵活
在你得国降临之时
主啊请记念我

1 According to Thy gracious word
In meek humility
This will I do my dying Lord
I will remember Thee

2 Thy body broken for my sake
My bread from heaven shall be
Thy testamental cup I take
And thus remember Thee

3 Gethsemane can I forget
Or there Thy conflict see
Thine agony and bloody sweat
And not remember Thee

4 When to the cross I turn mine eyes
And rest on Calvary
O Lamb of God my sacrifice
I must remember Thee

5 Remember Thee and all Thy pains
And all Thy love to me
Yea while a breath a pulse remains
Will I remember Thee

6 And when these failing lips grow dumb
And mind and memory flee
When Thou shalt in Thy kingdom come
Jesus remember me

4 comments:

  1. “6精力将尽大限将临记” 这句多了一个“记”,应该是 “6精力将尽大限将临”

    ReplyDelete
  2. 第4节应该是主“背”,谢谢你的服事。

    ReplyDelete